چطور کامپیوتر را به وای فای وصل کنیم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپدیت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 4 / 6 / 1399
بازدید : 6407
نویسنده : برقبانی

چگونه کامپیوتر را در ۴ گام ساده به وای فای وصل کنیم

اینترنت و شبکه های بی سیم (WIFI) امروزه یکی از اولویت و از ضروریات ما انسانها شده است طوری که بیشتر کارهای روزمره خود را با این تکنولوژی هماهنگ میکنیم. گوشی های هوشمند و لپ تاب بخاطر قابلیتی که دارند به صورت مستقیم به WIFI متصل می شوند اما کامپیوترهای رومیزی (PC) و لپ تاپ های قدیمی قادر نیستند  به صورت مستقیم به وای فای وصل شوند زیرا دارای وای فای داخلی نیستند.برای اینکه بتوانید به شبکه WIFI وصل شوید با ما همراه شوید تا در این پست این ترفند را به شما آموزش دهیم.

کاربردهای استفاده از وای فای:
  • اتصال به شبکه جهانی اینترنت بدونه استفاده از کابل و یا سیم اضافه.
  • تبادل اطلاعات با سرعت بیشتر از سایر سخت افزار های مانند بلوتوث.
  • قابلیت استفاده هم زمان چندین نفر از یک شبکه دارای وای فای.

برای اتصال به شبکه‌ی WiFi باید از کامپیوتری استفاده کنید که قابلیت WiFi داشته باشد. یعنی کارت WiFi روی آن نصب شده باشد. حال اگر سیستم شما این امکان را ندارد چند گزینه برای شما وجود دارد که می‌توانید یکی از آن‌ها را استفاده کنید:

دانگل وای فای USB: کارت شبکه وایرلس USB (دانگل وای فای USB) نیز مانند فلش کار میکند. به راحتی میتوانید آنرا از یک سیستم به سیتم دیگری منتقل کنید پس ابتدا باید باید درایور مربوط به دانگل وای فای USB نصب شود، اما پس از آن فقط کافیست دانگل را متصل کرده و استفاده کنید.

دانگل وای فای

نصب usb wifi در ویندوز۷

 

کارت شبکه وایرلس PCI-E: برای اتصال پایدارتر شبکه در فاصله‌های بیشتر و توان بهتر، کارت شبکه وایرلس PCI بر اساس تجربه دارای عملکرد بهتری است.

PCI-WiFi-Card

مادربورد جدید با Wi-Fi داخلی: اگر مادربورد شما قابلیت پشتیبانی از کارت شبکه وایرلس داخلی را دارد.شما میتوانید با خرید کارت WiFi سیستم خود را به وای فای وصل کنید.

Motherboard-WiFi

بعد از اینکه به یکی از روش های بالا این قابلیت را برای سیستم فراهم کردید، درایورهای کارت را نصب کنید و به hotspot دسترسی پیدا کنید.

نکته: یک hotspot عبارت است از یک نقطه برای یک شبکه WiFi که یک جعبه کوچک است که به اینترنت متصل شده است . این جعبه شامل یک رادیوی ۸۰۲٫۱۱ است که می تواند بطور همزمان با بیش از ۱۰۰ کارت ۸۰۲٫۱۱ صحبت کند . در حال حاضر WiFi hotspot های زیادی در مکان های مثل رستوران ها ، هتل ها ، کتابخانه ها و فرودگاه ها وجود دارند.

برای اتصال به شبکه‌ی WiFi ابتدا از Control Panel به منوی Start بروید. اکنون در بخش Network and internet روی view network status and tasks کلیک کنید.

 

pc-wifi2

در این قسمت گزینه‌ی Change adapter settings را انتخاب کنید.

pc-wifi3

با انتخاب این گزینه تمام آداپتورهایی که به روز سیستم نصب شده اند، نمایش داده می شوند.آداپتور شبکه سخت‌افزاری است که برای اتصال به شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مورد دو گزینه دیده می‌شود.‌Local Area Connection که همان اتصال از طریق کابل اترنت می‌باشد و Wireless Network Connection که اتصال به شبکه‌های WiFi را فراهم می‌کند.

pc-wifi4

Wireless Network Connection را انتخاب و سپس در بالای پنجره روی دکمه‌ی Connect To کلیک کنید.

pc-wifi5

شما میتوانید به جای روش قبلی روی Wireless Network Connection دوبار کلیک کنید. با این کار در گوشه‌ی پایین سمت راست کادری باز شده و شبکه‌های بی‌سیم در دسترس را به نمایش می‌گذارد.

pc-wifi6

اگر شما میخواهید اطلاعات بیشتری در مورد هر شبکه که برای شما به نمایش درآمده دست یابید کافیست اشاره‌گر ماوس را روی آن نگه دارید، این اطلاعات شامل قدرت سیگنال نیز بوده و همچنین به می‌گوید که شبکه دارای رمز عبور است یا خیر.

pc-wifi7

برای انتصال به شبکه مورد نظر روی شبکه کلیک کنید و اگر میخواهید همیشه کامپیوتر شما به صورت خودکار به شبکه وصل شود گزینه‌ی Connect Automatically را فعال نگه دارید. حال روی Connect کلیک کنید تا به شبکه متصل شوید.

pc-wifi8

در این مرحله اگر شبکه وای فای با رمز عبور محافظت شده بود باید رمز عبور را وارد کرده و برای این که کسی نتواند رمز عبور را مشاهده کند، گزینه‌ی Hide Characters را فعال کنید. به این ترتیب، رمز عبور به صورت نقطه نشان داده می‌شود. در پایان روی Ok کلیک کنید.



تماس با امداد رایانه فقط از طریق از طریق تلفن ثابت قابل انجام می باشد. شماره تماس 9095110511

:: برچسب‌ها: امداد رایانه , رایانه کمک , کمک رایانه , رفع مشکلات کامپیوتری , وای فای _اینترنت_گوشی _لپتاپ ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


9095110511 تماس با امداد رایانه مشهد فقط از طریق تلفن ثابت امکان پذیر می باشد. امداد رایانه مشهد که در خراسان رضوی شهر مشهد از دی ماه سال 1396 آغاز به کار نموده است، یک مرکز رفع مشکلات کامپیوتری، موبایل، تبلت و لپتاپ است که شما عزیزان می توانید از طریق تماس تلفنی (فعلا فقط با تلفن ثابت) با شماره 9095110511 مشکلات کامپیوتری خود را با ما درمیان بگذارید. همکاران ما در این مرکز بصورت شبانه روزی و هفت روز هفته جهت رفع مشکلات شما در زمینه کامپیوتر، موبایل، تبلت و لپتاپ آماده شنیدن مشکل شما و رفع آن در سریع ترین زمان ممکن می باشند. عزیزانی که به تلفن ثابت با پیش شماره 051 دسترسی دارند جهت تماس با کارشناسان مرکز امداد رایانه مشهد از طریق تلفن ثابت با شماره زیر تماس بگیرید. 9095110511 هموطنان گرامی که در استانهای دیگر سکونت دارند یا هم استانی های عزیز خراسان رضوی در صورتی که به تلفن ثابت با پیش شماره 051 دسترسی ندارند می توانند با شماره های زیر درتماس باشند. 09154764539 09159707245

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان 

امداد رایانه

و آدرس 

beruzpc.ir

لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر بنویسید. در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینک تان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 963
بازدید دیروز : 734
بازدید هفته : 3315
بازدید ماه : 22009
بازدید کل : 1238842
تعداد مطالب : 145
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com