ترفندهایی که در ویندوز 10 می توانید بکار ببرید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپدیت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 5 / 1 / 1400
بازدید : 3714
نویسنده : برقبانی

. استارت منوی مخفی

اگر از طرفداران استارت منوی قدیمی و بدون عنوان ویندوز هستید هنوز هم می‌توانید آن را داشته باشید. اگر در گوشه‌ی پایین و سمت چپ ویندوز روی آیکون ویندوز کلیک راست کنید منویی باز می‌شود که شامل قسمت‌های پرکاربرد ویندوز است (Apps, Features, Search, Run). توسط واسط کاربری استاندارد ویندوز نیز می‌توانید به این گزینه‌ها دسترسی داشته باشید اما دسترسی به آن‌ها توسط این منو بسیار سریع‌تر انجام می‌شود.

 

 

2. نمایش دکمه‌ی دسکتاپ

دکمه‌ي دسکتاپ از زمان ویندوز 7 به وجود آمد اما در هر صورت کارکرد خود را حفظ کرده است. در قسمت پایین و سمت راست ویندوز یک دکمه‌ی مخفی وجود دارد. پیدایش نکردید؟ پایین و سمت راست، سمت راست تاریخ و ساعت. آنجا یک دکمه‌ی مخفی پیدا خواهید کرد. روی آن کلیک کنید تا تمام پنجره‌های باز مینیمایز شوند.

همچنین می‌توانید تنظیماتی انجام دهید تا با رفتن روی دکمه و بدون کلیک کردن روی آن تمام پنجره‌های باز مینیمایز شوند. برای این کار به Settings > Personalization > Taskbar رفته و Use peek to preview the desktop را فعال کنید.

 

 

 

3. تکان دادن

این قابلیت برای اولین بار در ویندوز 7 ایجاد شد اما بسیاری از کاربران از آن اطلاعی ندارند. اگر صفحه‌تان پر از پنجره‌های مختلف است می‌توانید قسمت بالایی پنجره‌ی مورد نیازتان را با ماوس نگه دارید و سپس آن را روی پنجره‌های دیگر تکان دهید. ناگهان تمام پنجره‌ها مینیمایز می‌شوند. دوباره این کار را انجام دهید و تمام پنجره‌ها به حالت معمولی بر می‌گردند.

 

 

 

 

 

4. صفحه‌تان را بچرخانید

این نکته برای بسیاری از کاربران مفید نخواهد بود اما می‌توانید با فشار دادن دکمه‌های Ctrl + Alt + D و یکی از فلش‌ها صفحه‌تان را بچرخانید. فلش پایین باعث برعکس شدن صفحه می‌شود، فلش‌های چپ یا راست باعث چرخیدن 90 درجه‌ای صفحه شده و فلش بالا نیز صفحه را به حالت معمولی بر می‌گرداند. اگر از چند نمایشگر استفاده می‌کنید چنین امکانی به شما اجازه می‌دهد که صفحه‌تان را به همان شکلی که دوست دارید تنظیم کنید.

همچنین می‌توانید با کلیک راست روی صفحه‌ی دسکتاپ و انتخاب Graphics Options > Rotation صفحه‌تان را به هر شکلی که می‌خواهید بچرخانید. این امکان در ویندوز 7 و ویندوز 10 قابل استفاده است.

 

 

5. اسلاید کردن برای خاموش کردن را فعال کنید

تا آنجایی که می‌دانیم این حقه فقط در ویندوز 10 جواب می‌دهد. کار پیچیده‌ای است و احتمالاً ارزشش را نداشته باشد اما روش انجام آن این است: روی دسکتاپ راست کلیک کرده و New > Shortcut را انتخاب کنید. در پنجره‌ای که باز می‌شود عبارت زیر را وارد کنید:

%windir%\System32\SlideToShutDown.exe

با این کار یک آیکن روی دسکتاپ‌تان ایجاد می‌کنید که قابلیت کلیک شدن دارد و می‌توانید نامش را تغییر دهید. برای اینکه با استفاده از این قابلیت ویندوز خود را خاموش کنید روی فایلی که ایجاد کرده‌اید کلیک کنید، با کلیک روی این فایل سایه‌ای قسمتی از صفحه را می‌پوشاند و با پایین کشیدن آن می‌توانید ویندوز خود را خاموش کنید.

 

 

 

 

 

6. فعال کردن God Mode

آیا یکی از آن کاربرانی هستید که می‌خواهید به تمام قسمت‌های ویندوز دسترسی داشته باشید؟ در اینصورت God Mode مختص شما ایجاد شده است. روی دسکتاپ راست کلیک کرده و New > Folder را انتخاب کنید، نام پوشه را به عبارت زیر تغییر دهید:

GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}

برای اینکه وارد حالت God Mode شوید روی این پوشه کلیک کرده و از قدرت جدیدتان لذت ببرید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. روی موزاییک‌ها (تایل‌ها) راست کلیک کنید

دوست دارید که بتوانید به سرعت موزاییک‌هایتان را شخصی‌سازی کنید؟ روی موزاییک‌ها راست کلیک کنید تا منویی برایتان باز شود. این منو امکانات مختلفی در اختیارتان می‌گذارد، برای مثال می‌توانید موزاییک‌های مورد نظرتان را حذف کنید، اندازه‌شان را تغییر دهید یا حالت زنده را برای آن‌ها غیرفعال کنید.

 

 

 

 

 

 

 

8. روی تسک‌بار کلیک راست کنید

با راست کلیک کردن روی تسک‌بار می‌توانید به سرعت به امکانات زیادی دسترسی داشته باشید. این منو گزینه‌های زیادی در اختیارتان قرار می‌دهد و با این روش برای دسترسی به این گزینه‌ها فقط به یک کلیک راست نیاز دارید.

 

 

 

 

 

 

 

 

9. برای چسباندن پنجره‌ها آن‌ها را بکشید

این امکان از زمان ویندوز 7 وجود دارد اما در ویندوز 10 کمی پیشرفت کرده است.

پنجره‌ی مورد نظرتان را بکشید و به یک سمت دسکتاپ بچسبانید، در این حالت پنجره‌ی مورد نظر نصف صفحه نمایش را در بر می‌گیرد. در ویندوز 10 می‌توانید پنجره را به یکی از گوشه‌ها بچسبانید تا یک چهارم صفحه را در بر بگیرد. اگر از چند صفحه نمایش استفاده می‌کنید پنجره را به گوشه‌ای ببرید و منتظر بمانید تا پیامی دریافت کنید که می‌گوید پنجره در آن گوشه باز خواهد شد.

می‌توانید با استفاده از دکمه‌ی ویندوز و هر کدام از فلش‌ها نیز چنین کاری را انجام دهید.

 

 

 

 

10. بازی‌های مخفی کورتانا

در واقع نمی‌توان به آن‌ها بازی گفت اما می‌توانید از آن‌ها برای وقت‌کشی استفاده کنید. می‌توانید بنویسید (یا بگویید) «Rock Paper Scissors»، «Roll the Die» یا «Flip the Coin» تا یکی از این بازی‌ها را اجرا کنید.

 

 

 

 

 

 

11. به سرعت بین دسکتاپ‌های مجازی جابه‌جا شوید

آیا دوست دارید چندین کار را در آن واحد انجام دهید؟ منظورم این است که واقعاً چندین کار را در آن واحد انجام دهید. خب با ویندوز 10 کارتان آسان شده است چون دیگر واقعاً می‌توانید بدون نصب نرم‌افزارهای اضافی به دسکتاپ‌های مجازی ویندوز دسترسی داشته باشید.

برای دسترسی به این دسکتاپ‌های مجازی روی Task View کلیک کنید (آیکن سمت راست منوی ویندوز). با این کار تمام پنجره‌های باز و اپ‌هایتان تبدیل به آیکن می‌شوند. سپس می‌توانید هر کدام از آن‌ها را به دسکتاپ جدیدتان با عنوان «New desktop» منتقل کنید که باعث ایجاد یک دسکتاپ مجازی جدید می‌شود. با چنین کاری می‌توانید برنامه‌های کاری، شخصی و شبکه‌ی اجتماعی‌تان را جدا کرده و در دسکتاپ‌های مختلف قرار دهید.

با کلیک روی Task View می‌توانید با Windows button+Ctrl+right/left بین این دسکتاپ‌های مجازی جابه‌جا شوید. چنین چیزی به شما اجازه می‌دهد که به طور خودکار بین پنجره‌های باز دسکتاپ‌های مختلف‌تان جابه‌جا شوید و آیکن‌های موجود در دسکتاپ‌تان نیز دست‌نخورده باقی بماند.

برای حذف کردن این دسکتاپ‌های مجازی به Task View بروید و دسکتاپ مجازی مورد نظرتان را حذف کنید، با چنین کاری برنامه‌های باز درون آن دسکتاپ حذف نمی‌شوند بلکه آن‌ها را به دسکتاپ بعدی منتقل می‌کنید.

 

 

 

 

 

 

 

12. پنجره‌ی Command Prompt را شفاف کنید

به نظر می‌رسد که این امکان مختص ویندوز 10 است (یا حداقل در ویندوز 7 وجود ندارد). احتمالاً این امکان فقط برای درصد کمی از کاربران مفید خواهد بود اما اگر از آن دسته کاربرانی هستید که دوست دارند با Command Prompt دستورات خودشان را در محیط ویندوز اجرا کنند با استفاده از این حقه می‌توانید در حین انجام این کار، دید خود از صفحه‌ی دسکتاپ را نیز حفظ کنید.

برای دسترسی به Command Prompt در ویندوز 10 روی منوی ویندوز کلیک کرده و Command Prompt را تایپ کنید تا برنامه‌ی آن به شما نمایش داده شود. روی آن کلیک کرده و برنامه را باز کنید. برای شفاف کردن پنجره روی قسمت بالایی پنجره راست کلیک کنید تا منویی برایتان باز شود و سپس «Properties» را انتخاب کنید. روی تب Colors کلیک کنید تا گزینه‌های شخصی‌سازی برایتان نمایش داده شود و در این قسمت اسلایدر Opacity را می‌بینید که با تنظیم آن می‌توانید پنجره‌ی Command Prompt را شفاف کنید.

با استفاده از این امکان می‌توانید در حین انجام دستورات‌تان صفحه‌ی دسکتاپ را نیز مشاهده کنید. اگر از آن دسته کاربرانی هستید که از چنین امکاناتی شگفت‌زده می‌شوند حتماً این قابلیت را امتحان کنید.

 



تماس با امداد رایانه فقط از طریق از طریق تلفن ثابت قابل انجام می باشد. شماره تماس 9095110511

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


9095110511 تماس با امداد رایانه مشهد فقط از طریق تلفن ثابت امکان پذیر می باشد. امداد رایانه مشهد که در خراسان رضوی شهر مشهد از دی ماه سال 1396 آغاز به کار نموده است، یک مرکز رفع مشکلات کامپیوتری، موبایل، تبلت و لپتاپ است که شما عزیزان می توانید از طریق تماس تلفنی (فعلا فقط با تلفن ثابت) با شماره 9095110511 مشکلات کامپیوتری خود را با ما درمیان بگذارید. همکاران ما در این مرکز بصورت شبانه روزی و هفت روز هفته جهت رفع مشکلات شما در زمینه کامپیوتر، موبایل، تبلت و لپتاپ آماده شنیدن مشکل شما و رفع آن در سریع ترین زمان ممکن می باشند. عزیزانی که به تلفن ثابت با پیش شماره 051 دسترسی دارند جهت تماس با کارشناسان مرکز امداد رایانه مشهد از طریق تلفن ثابت با شماره زیر تماس بگیرید. 9095110511 هموطنان گرامی که در استانهای دیگر سکونت دارند یا هم استانی های عزیز خراسان رضوی در صورتی که به تلفن ثابت با پیش شماره 051 دسترسی ندارند می توانند با شماره های زیر درتماس باشند. 09154764539 09159707245

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان 

امداد رایانه

و آدرس 

beruzpc.ir

لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر بنویسید. در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینک تان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 97
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 1715
بازدید ماه : 20409
بازدید کل : 1237242
تعداد مطالب : 145
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com