اندروید گوشی را به روز رسانی کنیم یا نه؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپدیت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 11 / 12 / 1398
بازدید : 8718
نویسنده : برقبانی

آیا لازم است نسخه فعلی اندروید خود را به روزرسانی رسانی کنیم؟ به عبارتی دیگر آیا بایدهمیشه آخرین نسخه اندروید را درگوشی خود داشته باشیم؟

در حقیقت آپگریدها (به روزرسانی ها) بسیار مهم هستند چرا که با افزودن قابلیت های جدید باعث بهبود عملکرد گوشی شده و همچنین با بالا بردن امنیت نرم افزار، از آن در مقابل تهدیدهای جدید محافظت می کند. بنابراین به روز رسانی اندروید به جدیدترین نسخه ای که به طور رسمی منتشر شده، ایده خوبی است. اما مسئله مهم اینجاست که نصب نسخه هایی که با توان سخت افزاری دستگاه شما تناسبی ندارند، ممکن است عملکرد گوشی را با مشکل مواجه کند. بنابراین قبل از نصب ورژن جدید از تناسب آن با توان سخت افزاری و سازگاری آن با دستگاه خود اطمینان حاصل کنید.

با اینحال گاهی پس از ارتقای سیستم عام اندروید، گوشی کارایی گذشته خود را از دست می دهد و دیگر به خوبی قبل کار نمی کند. در اینگونه مواقع از ارتقای اندروید خود پشیمان نشوید چرا که همیشه مزایای به روزرسانی از معایب آن بیشتر است، به شرط اینکه نکاتی در این رابطه در نظر گرفته شود. برای بررسی بیشتر در ادامه این مطلب همراه با ما باشید.

چرا گاهی پس از ارتقای نسخه اندروید، عملکرد گوشی با مشکل روبرو می شود؟

مشکلات اپلیکیشن ها

معمولا پس از آپگرید شدن اندروید، برخی اپلیکیشن ها با ورژن جدید کار نمی کنند، این برنامه ها که در نسخه قبلی بدون هیچ مشکلی قابل استفاده بودند، ممکن است با ورژن جدید هماهنگی کامل و صددرصد نداشته باشند یا به عبارتی با آن ناسازگار باشند. به همین دلیل پس از ارتقای سیستم و نصب ورژن جدید، امکان استفاده از برخی از اپلیکیشن ها از بین می رود.

برای رفع این مشکل بهتر است اپلیکیشن های ناسازگار را حذف کنید و به جای آنها از نسخه های جدیدتر استفاده کنید اما در نصب برنامه های جدید شتاب نکنید.  پس از نصب هر برنامه مدتی به آن زمان دهید تا از درستی عملکرد آن اطمینان حاصل کنید، سپس اقدام به نصب برنامه بعدی کنید. در این صورت به راحتی می توانید اپلیکیشن ها ناسازگار را شناسایی و آنها را حذف کنید.

گاهی پس از ارتقای سیستم عامل اندروید، برنامه هایی چون دفترچه تلفن، تقویم، Play Store و برخی برنامه های از قبل نصب شد، در هنگام اجرا، پیغام خطا می دهند و به درستی کار نمی کنند، در اینگونه مواقع بهترین کار، گرفتن پشتیبان از اطلاعات گوشی و بازگرداندن آن به حالت تنظیمات کارخانه یا همان Factory Reset است.

 

اشکالات موجود در نسخه جدید

نسخه های جدید سیتستم عامل اندروید گوشی ها قبل از اینکه در دسترس کاربران قرار گیرند، تست می شوند و ایرادات احتمالی آنها برطرف می شوند اما گاهی بعضی از اشکالات به مرور زمان و ضمن استفاده خود را نشان می دهند و باعث بروز اختلال در عملکرد گوشی می شوند.

در اینگونه موارد معمولا کمپانی ها بسته به جدی بودن مشکل، در اولین فرصت درصدد رفع آن برمی آیند؛ لذا در اینگونه مواقع بهتر است منتظر آپدیت جدید شرکت بمانیم چرا که صرف نظر از ورژن جدید، پشیمانی و بازگشت به نسخه قدیمی به این سادگی ها نیست.

Factory Reset نجات مان می دهد؟

ولی آیا بازگردانی گوشی به تنظیمات کارخانه، می تواند ما را به نسخه قبلی اندروید بازگرداند؟

وقتی سیستم عامل اندروید به ورژن جدید ارتقا یافت، به راحتی نمی توان آن را به نسخه قبلی بازگرداند. در حقیقت سیستم عامل طبق آخرین آپدیت نصب شده عمل می کند. در این صورت حتی اگر گوشی را Factory Reset کرده و آن را به حالت تنظیمات کارخانه بازگردانید، گوشی همچنان از سیستم عامل به روزرسانی شده استفاده خواهد کرد.

مثلا اگر سیستم عامل از اندروید 2.3 به اندروید 4.2 ارتقا داده شود پس از Factory Reset تمام اطلاعات موجود در گوشی از بین می رود اما سیستم عامل آپدیت شده که در اینجا اندروید 4.2 است، همچنان پابرجا باقی می ماند.

راه بازگشت داریم؟


حال سوال اینجاست که آیا پس از آپدیت (به روزرسانی) امکان بازگشت به نسخه قبلی به طور کلی از بین می رود؟

از نظر فنی راه هایی برای بازگشت به نسخه قبلی وجود دارد که روت کردن یکی از آنهاست. با این کار امکان دسترسی به فایل های سیستمی فراهم می شود و امکان نصب ورژن های قدیمی تر ایجاد می شود اما از آنجا که این کار نیاز به دانش و تخصص فنی زیادی داشته و روت کردن گوشی های مختلف با هم متفاوت است، اگر اطلاعات فنی لازم را در اختیار ندارید، بهتر است قید این کار را بزنید.

به طور کلی روت کردن گوشی برای بازگشت به نسخه قبلی ایده خوبی نیست و نباید فراموش کرد که حرکت در دنیای تکنولوژی رو به جلو است و عقبگرد در آن مفهومی ندارد. قابلیت های جدید، انتخاب های بیشتر، گزینه های جدیدتر و سرعت بالاتر ارمغانی است که به روزرسانی نسخه های بالاتر با خود به همراه می آورد اما اگر فکر می کنید که نسخه قدیمی در دستگاه شما بهتر کار می کرد و اکنون به روزرسانی مشکلاتی را برای شما ایجاد کرده، برای بازگرداندن همه چیز به حالت اول شتاب نکنید. گاهی اشکالات به وجود آمده با یک عیب یابی ساده، برطرف می شوند و نیازی به راه های پیچیده برای نصب نسخه قدیمی نیست.

با اینحال در بیشتر مواقع، نصب نسخه جدید به راحتی صورت می گیرد و با صرف زمان اندکی می توان بهترین نتیجه را گرفت. برای پرهیز از هر گونه مشکل بهتر است در هنگام ارتقا این موارد را در نظر داشته باشیم. قبل از هر چیز اجازه دهید که ورژن جدید به طور کامل دانلود و نصب شود، در اینصورت رفع مشکلات احتمالی آسان تر خواهد بود.

روش جلوگیری از بروز مشکلات


از آنجا که بیشتر اختلالات در پروسه به روزرسانی اتفاق می افتد، بهتر است در این زمان، نکات زیر را در نظر بگیرید.

 

 

 

 

از اطلاعات خود پشتیبان تهیه کنید

قبل از به روزرسانی از اطلاعات مهم روی گوشی خود، پشتیبان تهیه کنید و در جایی غیر از گوشی خود ذخیره کنید. این کار از آن جهت اهمیت دارد که گاهی نصب آپدیت های جدید باعث پاک شدن تمام یا قسمتی از اطلاعات موجود در گوشی می شود. اگرچه معمولا این اتفاق رخ نمی دهد اما بهتر است با این کار برای مواجهه با مشکلات احتمالی آماده باشید. البته قبل از تهیه پشتیبان، پاک کردن اطلاعات غیرضروری از گوشی می تواند در بهبود عملکرد و افزایش سرعت آن موثر باشد.

زمان مناسبی را برای این کار انتخاب کنید

قبل از شروع مطمئن شوید که زمان کافی برای کامل کردن پروسه را در اختیار دارید، هرگز این پروسه را نیمه تمام نگذارید، احتمالات را در نظر بگیرید و وقت کافی برای آن صرف کنید.

گوشی خود را شارژ کنید

هر علتی که پروسه دانلود و نصب را با مشکل روبرو کند می تواند دردسرساز باشد، بنابراین در حین نصب به روزرسانی جدید از خاموش شدن گوشی جلوگیری کنید. برای این کار لازم است شارژ گوشی خود را چک کنید. بهتر است این میزان کمتر از هشتاد درصد نباشد.

از وجود منابع جایگزین برای شارژ اطمینان حاصل کنید تا در مواقع ضروری بتوانید از آنها استفاده کنید. به طور کلی برای انجام بهترین آپدیت با صرف کمترین زمان، از کارهایی که ممکن است در کامل شدن این پروسه وقفه ای به وجود آورد؛ اجتناب کنید.

نتیجه گیری


اگر به روزرسانی (آپگرید) مناسب گوشی شما به طور رسمی منتشر شد، در ارتقای اندروید خود شک نکنید و اگر از گوشی قدیمی تر استفاده می کنید برای گرفتن نسخه مربوط به گوشی خود، منتظر اعلام کمپانی بمانید و از روت کردن گوشی برای نصب ورژن های بالاتر استفاده نکنید چرا که با این کار توازن بین سخت افزار و نرم افزار از بین می رود و همچنین روت کردن سبب خارج شدن گوشی از گارانتی می شود.

اگر پس از ارتقای سیستم عامل اندروید با مشکل روبرو شدید، جای نگرانی نیست. راه حل مشکل بسیار ساده است. ابتدا اپلیکیشن یا اپلیکیشن های مشکل ساز را پیدا کرده، آنها را پاک کنید. در صورتی که حذف اپلیکیشن ها مشکل را برطرف نکرد، پس از پشتیبانی گیری از اطلاعات، گوشی خود را به حالت تنظیمات کارخانه بازگردانید.

در نصب مجدد اپلیکیشن ها دقت کنید و از سازگاری آن با سیستم عامل خود اطمینان حاصل کنید تا دوباره دچار مشکل نشوید. ترجیحا برنامه ها را یک به یک و با در نظر گرفتن فاصله زمانی مناسب نصب کنید تا بدافزارها را به راحتی شناسایی کنید.

فرق آپگرید با آپدیت چیست؟


در زندگی روزمره گاهی به افرادی برمی خوریم که این 2 واژه را به جای هم به کار می برند و ما به عنوان شنونده متوجه منظور آنها می شویم اما آیا واقعا تفاوتی بین آپدیت و آپگرید وجود ندارد؟

آپگرید (ارتقا):

آپگریدها در حقیقت محصولات اصلی هستند که با اضافه شدن قابلیت ها و امکانات جدید در سطح گسترده، نسبت به نسخه پیشین با تغییرات قابل توجهی مواجه شده اند و در واقع نسخه کاملا جدیدی را به کاربر عرضه می کنند. تغییرات عمده از ویژگی های آپگرید است. نسخه آپگرید شده یک نرم افزار به دلیل حجم گسترده تغییرات، ممکن است با سخت افزار نسخه پیشین سازگاری نداشته باشد. آپگریدها معمولا برای نصب و استفاده نیاز به نسخه قدیمی تر ندارند و به طور مستقل روی دستگاه نصب می شوند. از آنجا که توسعه و انتشار نسخه قبلی و ارتقای آن نیازمند صرف زمان، انرژی و هزینه است، معمولا آپگریدها به صورت رایگان در اختیار کاربر قرار نمی گیرند.

آپدیت (به روزرسانی):


وقتی نسخه جدیدی از یک نرم افزار وارد بازار می شود، ممکن است اشکالاتی در آن وجود داشته باشد. معمولا شرکت ها خیلی زود متوجه این اشکالات می شوند و با ارائه آپدیت هایی درصدد رفع آنها برمی آیند. بنابراین منشأ پیدایش آپدیت ها برخی مشکلاتی است که پیش از عرضه محصول خود را نشان نداده اند و پس از عرضه آن، گزارش های کاربران و درخواست هایشان برای حل مشکلات، شرکت ها را وادار به ارائه اپدیت جدید کرده است.

معمولا وظیفه رفع باگ های امنیتی، تغییرات جزیی در ظاهر و بهبود عملکرد نرم افزار در مقیاس کوچک برعهده آپدیت هاست. تعداد آپدیت ها از آپگریدها بیشتر است و چون برای پایداری نرم افزار و رفع مشکلات احتمالی و بهبود جزیی آن به بازار عرضه می شود، معمولا رایگان هستند.

 



تماس با امداد رایانه فقط از طریق از طریق تلفن ثابت قابل انجام می باشد. شماره تماس 9095110511

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


9095110511 تماس با امداد رایانه مشهد فقط از طریق تلفن ثابت امکان پذیر می باشد. امداد رایانه مشهد که در خراسان رضوی شهر مشهد از دی ماه سال 1396 آغاز به کار نموده است، یک مرکز رفع مشکلات کامپیوتری، موبایل، تبلت و لپتاپ است که شما عزیزان می توانید از طریق تماس تلفنی (فعلا فقط با تلفن ثابت) با شماره 9095110511 مشکلات کامپیوتری خود را با ما درمیان بگذارید. همکاران ما در این مرکز بصورت شبانه روزی و هفت روز هفته جهت رفع مشکلات شما در زمینه کامپیوتر، موبایل، تبلت و لپتاپ آماده شنیدن مشکل شما و رفع آن در سریع ترین زمان ممکن می باشند. عزیزانی که به تلفن ثابت با پیش شماره 051 دسترسی دارند جهت تماس با کارشناسان مرکز امداد رایانه مشهد از طریق تلفن ثابت با شماره زیر تماس بگیرید. 9095110511 هموطنان گرامی که در استانهای دیگر سکونت دارند یا هم استانی های عزیز خراسان رضوی در صورتی که به تلفن ثابت با پیش شماره 051 دسترسی ندارند می توانند با شماره های زیر درتماس باشند. 09154764539 09159707245

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان 

امداد رایانه

و آدرس 

beruzpc.ir

لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر بنویسید. در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینک تان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 495
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 2113
بازدید ماه : 20807
بازدید کل : 1237640
تعداد مطالب : 145
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com