عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپدیت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 26 / 1 / 1400
بازدید : 6279
نویسنده : برقبانی

 

 

روشهای شناسایی و تشخیص انواع رم(RAM) کامپیوتر

 

به طور کلی 4 نوع رم برای کامپیوتر و لپتاپ  داریم که عبارتند از :

 DDR1 ,  DDR2 ,  DDR3 , DDR4

معمولا در بیشتر موارد کاهش سرعت کامپیوتر با تعویض رم درست می شود. مگر اینکه مربوط به سی پی یو (CPU) یا قسمتهای دیگر باشد.

اگر کامپیوتر شما دارای 2 عدد رم 2 گیگ بر روی مادربرد باشه و کسی از شما بپرسه که رم تون چنده باید بگین 4 (یعنی رم شما 4 گیگ هست (2گیگ +2گیگ)).

حالا اگه بخواهیم کامپیوتر یا لپ تاپ مون رو ارتقا بدیم باید بتونیم مقدار و نوع رم کامپیوتر یا لپتاپ مون رو تشخیص بدیم.

برای اینکار باید بتونیم از لحاظ ظاهری تفاوت مدل رم DDR1 ,  DDR2 ,  DDR3 , DDR4

 را پیدا کنیم.

در این مقاله در مورد روشهای شناسایی رم از جمله مدل ، باس و فرکانس آن مطالبی نوشته ام که امیدوارم برای شما مفید باشد.

ابتدا تفاوت بین (RAM)رم و (ROM)رام  را توضیح می دهیم تا مطلب بهتر جا بیوفته.

 

دو واژه RAM و ROM را بسیار شنیده ایم، اما برای بسیاری از ما این ابهام وجود دارد که هر یک از حافظه ها چه هستند؟ یا تفاوت RAM و ROM چیست؟ به طور کلی می تواند گفت RAM که مخفف رياRandom Access Memory یک حافظه خواندنی و نوشتنی است که به طور همزمان می تواند اطلاعات را ذخیره و فراخوانی کند. در مقابل ROM یا Read Only Memory یک حافظه فقط خواندنی است که اطلاعات مورد نیاز برای راه اندازی سیستم روی آن ذخیره می شود.

 

 

یک نمونه از RAM

 

 

 

 

یک نمونه از ROM

 

 

 

 

 

 

 

مسلما ظرفیت یا گنجایش تنها یکی از مشخصات رم است که در هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید. رم ها دارای سرعت و ورژن های مختلفی هستند. یک رم ۲ گیگ، ۸۰۰ هرتزDDR2  با رم ۲ گیگ، ۱۳۳۳ هرتز DDR3 متفاوت است. در اواخر سال ۲۰۰۸ اینتل اولیل پردازنده corei7 خود را منتشر کرد. این پردازنده ها با یک چیپست مادربرد جدید که X58 نام داشت سازگاری داشت. این چیپست هم به نوبه خود به DDR3 احتیاج داشت. در دو سال گذشته تقریبا کل صنعت در حال تبدیل شدن به DDR3 است. تمام پردازنده های جدید اینتل می توانند با مادربردهایی که از رم DDR3 پشتیبانی می کنند کار کنند. مادربرهای AMD هم اخیرا به سمت رم DDR3 پیش می رود.

 

 

تفاوت بین DDR2 و DDR3

اصلاح DDR که مخفف Double Data Rate Ram است در قرن بیست و یکم رایج شد. Double Data Rate Ram می توانست دو داده را در هر سیکل ساعت انتقال دهد که این به معنای دو برابر شدن پهنای باند SDRAM های قبلی بود. در DDR2 RAM، چهار داده در هر سیکل انتقال داده می شود در حالی که در DDR3 ، هشت داده در هر سیکل انتقال داده می شود. به طور مثال فرض کنید که سرعت ساعت برابر با ۱۰۰ مگاهرتز باشد، نرخ انتقال داده در DDR1 برابر ۱۶۰۰ ، در DDR2 برابر ۳۲۰۰ و در DDR3 برابر ۶۴۰۰ مگابایت بر ثانیه خواهد بود که هر چقدر این نرخ بیشتر باشد بهتر است.

تشخیص مقدار رم کامپیوتر براساس سرعت کلاک

اگر قصد دارید با خرید رم کامپیوتر خود را ارتقا دهید یکی از ویژگی هایی که هنگام خرید رم باید به آن توجه داشته باشید clock speed یا سرعت کلاک است. هر چقدر سرعت کلاک بالاتر باشد بهتر است چون که سرعت خواندن و نوشتن هم بیشتر خواهد شد و در نتیجه دستورات سریعتر اجرا خواهند شد. شما با استفاده از برنامه هایی که در قسمت قبل به شما معرفی کردیم می توانید سرعت کلاک حافظه رم خود را مشاهده کنید. شما همچنین می توانید از این ۶ روش برای پیدا کردن مشخصات کامپیوتر در سیستم عامل های ویندوز ، لینوکس و مک خود استفاده کنید.

نحوه تشخیص رم ddr1, ddr2 و ddr3 به طور فیزیکی کار سختی نیست تنها کافی است مراحل زیر را دنبال کنید.

روش شناسایی رم براساس شکاف

همانطور که می دانید در بالای RAM های DDR1, DDR2 و DDR3 یک شکاف وجود دارد اما همانطور که در عکس زیر مشاهده می کنید فاصله این شکاف یا Notch ها با هم اختلاف دارند. ظاهرا شکاف DDR1 و DDR2 مشابه به هم به نظر می رسند اما شما در DDR1 این شکاف را بالای IC می بینید اما در DDR2 این شکاف از IC کمی دور است. شکل ظاهری DDR3 کاملا متفاوت است.

 

تشخیص رم DDR2 و DDR3

همانطور که در عکس بالا مشاهده می کنید DDR3 تراشه های کوچکتر و مربعی شکل دارد. در DDR2 تراشه ها نسبت به DDR3 بزرگتر و نسبت به DDR1 کوچکتر هستند. از تفاوت دیگر DDR1 و DDR2 می توان به این مورد اشاره کرد که در DDR2 تراشه ها در مرکز RAM واقع شده اند اما در DDR1 این طور نیست و تراشه ها تقریبا نزدیک به لبه پایینی RAM است.

تشخیص DDR رم براساس تعداد پین

در DDR1 ما ۱۸۴ پین، در DDR2 ما ۲۴۰ پین و در DDR3 ما ۲۴۰ پین داریم.

 

تشخیص رم براساس ولتاژ

ولتاژ رم را نمی توانید از ظاهر رم تشخیص دهید اما ولتاژ روی اسلات رم مادربرد نوشته شده است. در DDR1 ما ولتاژ -۲٫۵ ، در DDR2 ما ولتاژ -۱٫۸  و در DDR3 ما ولتاژ -۱٫۵ ولت را داریم.

 

*تماس با امداد رایانه* از طریق تلفن ثابت بدون نیاز به گرفتن کداستان یا شهر امداد رایانه مشهد 9095110511 در صورتی که از استانهای دیگر تماس می گیرید با این شماره تماس بگیرید و نصف هزینه را پرداخت کنید. 09159707245 برقبانی
تاریخ : 5 / 1 / 1400
بازدید : 3766
نویسنده : برقبانی

. استارت منوی مخفی

اگر از طرفداران استارت منوی قدیمی و بدون عنوان ویندوز هستید هنوز هم می‌توانید آن را داشته باشید. اگر در گوشه‌ی پایین و سمت چپ ویندوز روی آیکون ویندوز کلیک راست کنید منویی باز می‌شود که شامل قسمت‌های پرکاربرد ویندوز است (Apps, Features, Search, Run). توسط واسط کاربری استاندارد ویندوز نیز می‌توانید به این گزینه‌ها دسترسی داشته باشید اما دسترسی به آن‌ها توسط این منو بسیار سریع‌تر انجام می‌شود.

 

 

2. نمایش دکمه‌ی دسکتاپ

دکمه‌ي دسکتاپ از زمان ویندوز 7 به وجود آمد اما در هر صورت کارکرد خود را حفظ کرده است. در قسمت پایین و سمت راست ویندوز یک دکمه‌ی مخفی وجود دارد. پیدایش نکردید؟ پایین و سمت راست، سمت راست تاریخ و ساعت. آنجا یک دکمه‌ی مخفی پیدا خواهید کرد. روی آن کلیک کنید تا تمام پنجره‌های باز مینیمایز شوند.

همچنین می‌توانید تنظیماتی انجام دهید تا با رفتن روی دکمه و بدون کلیک کردن روی آن تمام پنجره‌های باز مینیمایز شوند. برای این کار به Settings > Personalization > Taskbar رفته و Use peek to preview the desktop را فعال کنید.

 

 

 

3. تکان دادن

این قابلیت برای اولین بار در ویندوز 7 ایجاد شد اما بسیاری از کاربران از آن اطلاعی ندارند. اگر صفحه‌تان پر از پنجره‌های مختلف است می‌توانید قسمت بالایی پنجره‌ی مورد نیازتان را با ماوس نگه دارید و سپس آن را روی پنجره‌های دیگر تکان دهید. ناگهان تمام پنجره‌ها مینیمایز می‌شوند. دوباره این کار را انجام دهید و تمام پنجره‌ها به حالت معمولی بر می‌گردند.

 

 

 

 

 

4. صفحه‌تان را بچرخانید

این نکته برای بسیاری از کاربران مفید نخواهد بود اما می‌توانید با فشار دادن دکمه‌های Ctrl + Alt + D و یکی از فلش‌ها صفحه‌تان را بچرخانید. فلش پایین باعث برعکس شدن صفحه می‌شود، فلش‌های چپ یا راست باعث چرخیدن 90 درجه‌ای صفحه شده و فلش بالا نیز صفحه را به حالت معمولی بر می‌گرداند. اگر از چند نمایشگر استفاده می‌کنید چنین امکانی به شما اجازه می‌دهد که صفحه‌تان را به همان شکلی که دوست دارید تنظیم کنید.

همچنین می‌توانید با کلیک راست روی صفحه‌ی دسکتاپ و انتخاب Graphics Options > Rotation صفحه‌تان را به هر شکلی که می‌خواهید بچرخانید. این امکان در ویندوز 7 و ویندوز 10 قابل استفاده است.

 

 

5. اسلاید کردن برای خاموش کردن را فعال کنید

تا آنجایی که می‌دانیم این حقه فقط در ویندوز 10 جواب می‌دهد. کار پیچیده‌ای است و احتمالاً ارزشش را نداشته باشد اما روش انجام آن این است: روی دسکتاپ راست کلیک کرده و New > Shortcut را انتخاب کنید. در پنجره‌ای که باز می‌شود عبارت زیر را وارد کنید:

%windir%\System32\SlideToShutDown.exe

با این کار یک آیکن روی دسکتاپ‌تان ایجاد می‌کنید که قابلیت کلیک شدن دارد و می‌توانید نامش را تغییر دهید. برای اینکه با استفاده از این قابلیت ویندوز خود را خاموش کنید روی فایلی که ایجاد کرده‌اید کلیک کنید، با کلیک روی این فایل سایه‌ای قسمتی از صفحه را می‌پوشاند و با پایین کشیدن آن می‌توانید ویندوز خود را خاموش کنید.

 

 

 

 

 

6. فعال کردن God Mode

آیا یکی از آن کاربرانی هستید که می‌خواهید به تمام قسمت‌های ویندوز دسترسی داشته باشید؟ در اینصورت God Mode مختص شما ایجاد شده است. روی دسکتاپ راست کلیک کرده و New > Folder را انتخاب کنید، نام پوشه را به عبارت زیر تغییر دهید:

GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}

برای اینکه وارد حالت God Mode شوید روی این پوشه کلیک کرده و از قدرت جدیدتان لذت ببرید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. روی موزاییک‌ها (تایل‌ها) راست کلیک کنید

دوست دارید که بتوانید به سرعت موزاییک‌هایتان را شخصی‌سازی کنید؟ روی موزاییک‌ها راست کلیک کنید تا منویی برایتان باز شود. این منو امکانات مختلفی در اختیارتان می‌گذارد، برای مثال می‌توانید موزاییک‌های مورد نظرتان را حذف کنید، اندازه‌شان را تغییر دهید یا حالت زنده را برای آن‌ها غیرفعال کنید.

 

 

 

 

 

 

 

8. روی تسک‌بار کلیک راست کنید

با راست کلیک کردن روی تسک‌بار می‌توانید به سرعت به امکانات زیادی دسترسی داشته باشید. این منو گزینه‌های زیادی در اختیارتان قرار می‌دهد و با این روش برای دسترسی به این گزینه‌ها فقط به یک کلیک راست نیاز دارید.

 

 

 

 

 

 

 

 

9. برای چسباندن پنجره‌ها آن‌ها را بکشید

این امکان از زمان ویندوز 7 وجود دارد اما در ویندوز 10 کمی پیشرفت کرده است.

پنجره‌ی مورد نظرتان را بکشید و به یک سمت دسکتاپ بچسبانید، در این حالت پنجره‌ی مورد نظر نصف صفحه نمایش را در بر می‌گیرد. در ویندوز 10 می‌توانید پنجره را به یکی از گوشه‌ها بچسبانید تا یک چهارم صفحه را در بر بگیرد. اگر از چند صفحه نمایش استفاده می‌کنید پنجره را به گوشه‌ای ببرید و منتظر بمانید تا پیامی دریافت کنید که می‌گوید پنجره در آن گوشه باز خواهد شد.

می‌توانید با استفاده از دکمه‌ی ویندوز و هر کدام از فلش‌ها نیز چنین کاری را انجام دهید.

 

 

 

 

10. بازی‌های مخفی کورتانا

در واقع نمی‌توان به آن‌ها بازی گفت اما می‌توانید از آن‌ها برای وقت‌کشی استفاده کنید. می‌توانید بنویسید (یا بگویید) «Rock Paper Scissors»، «Roll the Die» یا «Flip the Coin» تا یکی از این بازی‌ها را اجرا کنید.

 

 

 

 

 

 

11. به سرعت بین دسکتاپ‌های مجازی جابه‌جا شوید

آیا دوست دارید چندین کار را در آن واحد انجام دهید؟ منظورم این است که واقعاً چندین کار را در آن واحد انجام دهید. خب با ویندوز 10 کارتان آسان شده است چون دیگر واقعاً می‌توانید بدون نصب نرم‌افزارهای اضافی به دسکتاپ‌های مجازی ویندوز دسترسی داشته باشید.

برای دسترسی به این دسکتاپ‌های مجازی روی Task View کلیک کنید (آیکن سمت راست منوی ویندوز). با این کار تمام پنجره‌های باز و اپ‌هایتان تبدیل به آیکن می‌شوند. سپس می‌توانید هر کدام از آن‌ها را به دسکتاپ جدیدتان با عنوان «New desktop» منتقل کنید که باعث ایجاد یک دسکتاپ مجازی جدید می‌شود. با چنین کاری می‌توانید برنامه‌های کاری، شخصی و شبکه‌ی اجتماعی‌تان را جدا کرده و در دسکتاپ‌های مختلف قرار دهید.

با کلیک روی Task View می‌توانید با Windows button+Ctrl+right/left بین این دسکتاپ‌های مجازی جابه‌جا شوید. چنین چیزی به شما اجازه می‌دهد که به طور خودکار بین پنجره‌های باز دسکتاپ‌های مختلف‌تان جابه‌جا شوید و آیکن‌های موجود در دسکتاپ‌تان نیز دست‌نخورده باقی بماند.

برای حذف کردن این دسکتاپ‌های مجازی به Task View بروید و دسکتاپ مجازی مورد نظرتان را حذف کنید، با چنین کاری برنامه‌های باز درون آن دسکتاپ حذف نمی‌شوند بلکه آن‌ها را به دسکتاپ بعدی منتقل می‌کنید.

 

 

 

 

 

 

 

12. پنجره‌ی Command Prompt را شفاف کنید

به نظر می‌رسد که این امکان مختص ویندوز 10 است (یا حداقل در ویندوز 7 وجود ندارد). احتمالاً این امکان فقط برای درصد کمی از کاربران مفید خواهد بود اما اگر از آن دسته کاربرانی هستید که دوست دارند با Command Prompt دستورات خودشان را در محیط ویندوز اجرا کنند با استفاده از این حقه می‌توانید در حین انجام این کار، دید خود از صفحه‌ی دسکتاپ را نیز حفظ کنید.

برای دسترسی به Command Prompt در ویندوز 10 روی منوی ویندوز کلیک کرده و Command Prompt را تایپ کنید تا برنامه‌ی آن به شما نمایش داده شود. روی آن کلیک کرده و برنامه را باز کنید. برای شفاف کردن پنجره روی قسمت بالایی پنجره راست کلیک کنید تا منویی برایتان باز شود و سپس «Properties» را انتخاب کنید. روی تب Colors کلیک کنید تا گزینه‌های شخصی‌سازی برایتان نمایش داده شود و در این قسمت اسلایدر Opacity را می‌بینید که با تنظیم آن می‌توانید پنجره‌ی Command Prompt را شفاف کنید.

با استفاده از این امکان می‌توانید در حین انجام دستورات‌تان صفحه‌ی دسکتاپ را نیز مشاهده کنید. اگر از آن دسته کاربرانی هستید که از چنین امکاناتی شگفت‌زده می‌شوند حتماً این قابلیت را امتحان کنید.

 

*تماس با امداد رایانه* از طریق تلفن ثابت بدون نیاز به گرفتن کداستان یا شهر امداد رایانه مشهد 9095110511 در صورتی که از استانهای دیگر تماس می گیرید با این شماره تماس بگیرید و نصف هزینه را پرداخت کنید. 09159707245 برقبانی
تاریخ : 5 / 1 / 1400
بازدید : 4002
نویسنده : برقبانی

دربخش قبلی ترفندهای ویندوز به تعدادی از ترفندهای ساده وکاربردی در ویندوز 7 اشاره شد. در این بخش نیز چند ترفند ساده را بررسی می کنیم.

1-  ویرایش محدوده اطلاع رسانی
در ویندوز XP و ویندوز ویستا در سمت راست محیط Taskbar محدوده‏ای به نام اطلاع رسانی یا Notification Area وجود داشت. این محدوده در ویندوز 7 هم وجود دارد اما با انعطافی بسیار بیشتر که می‏توان این محدوده را ویرایش و یا حتی حذف کرد. بر روی فضای خالی از این محدوده راست کلیک کنید و Customize notification icons را انتخاب نمایید. در این پنجره می‏توانید نمایش یا عدم نمایش آیکن‏های مربوط به هر نرم افزار را تعیین کنید. علاوه بر آن با کلیک بر روی Turn system icons on or off می‏توانید نمایش یا عدم نمایش آیکن‏های مربوط به خود ویندوز نظیر ساعت ویندوز را تنظیم نمایید.

 

2-  ضبط کننده قدم به قدم مشکلات
یکی دیگر از قابلیت‏های کاربردی جدید در ویندوز 7 «ضبط کننده قدم به قدم مشکلات» یا Problem Steps Recorder است. با استفاده از PSR شما می‏توانید مشکلات موجود در ویندوز خود را به صورت قدم به قدم با استفاده از تصویر ذخیره نمایید و آن را جهت دریافت کمک در اختیار دیگران قرار دهید. این قابلیت در این   راه حل به تفصیل بررسی شده است.

 

3-  ذره‏بین جدید
Magnifier یا ذره‏بین در ویندوز XP و ویستا نیز وجود داشت، اما در ویندوز 7 با یک ذره‏بین حرفه‏ای طرف هستیم. برای دسترسی به ذره‏بین در منوی Start عبارت Magnifier را وارد نموده و Enter بزنید. در Magnifier جدید شما می‏توانید درصد بزرگ‏نمایی را تعیین کنید. علاوه بر آن 3 حالت بزرگ‏نمایی خواهید داشت. Full Screen که حالت تمام صفحه است و کل صفحه بزرگ خواهد شد که با حرکت ماوس کل صفحه درگیر خواهد بود. نوع دیگر حالت Lens است که یک صفحه کوچک با ماوس همراه خواهد شد که تمام بزرگ‏نمایی در این صفحه رخ می‏دهد و عملکردی دقیقاً مشابه یک ذره‏بین خواهد داشت. آخرین حالت Docked است که یک صفحه ذره‏بینی در بالا یا هر قسمت دیگری از صفحه به صورت ثابت قرار خواهد داد و تصاویر بزرگ شده در آن پدیدار خواهند شد. از Magnifier جهت کاربردهای آموزشی استفاده می‏گردد.

 

4- یک راه جدید برای مشاهده فایل‏های صوتی و تصویری
Windows Media Player در ویندوز 7 بسیار توسعه پیدا کرده است. عمده‏ترین پیشرفت آن باز شدن یک پخش کننده کوچک به هنگام پخش فایل‏های صوتی و تصویری است. پیشنهاد می‏شود پیش از این که Player جدیدی را برای استفاده بر روی ویندوز نصب کنید، این ظاهر کاربر پسند Windows Media Player در ویندوز 7 را امتحان کنید.

5-  عملیات به اشتراک گذاری در شبکه‏های خانگی
در ویندوز ویستا و سایر نسخه‏های ویندوز، ساخت شبکه‏های خانگی و به اشتراک‏گذاری منابع کاری دشوار بود. اما با استفاده از Wizard جدید موجود در ویندوز 7 به نام Homegroup شما می‏توانید فولدرهایی که قصد به اشتراک‏گذاری آن‏ها را دارید را انتخاب کنید. سپس رمز عبوری که دریافت می‏کنید را در کامپیوتر دیگر وارد نمایید تا به همین سادگی عملیات به اشتراک‏گذاری صورت بگیرد. اما نکته‏ای که وجود دارد این است که تنها کامپیوترهای دارای ویندوز 7 می‏توانند چنین کاری را صورت دهند. جهت دسترسی به این قابلیت عبارت Homegroup را در منوی Start وارد کنید و Enter بزنید.

 

6-  اجرای مستقیم فایل صوتی و تصویری از یک کامپیوتر دیگر
با استفاده از قابلیت جدیدی    که در ویندوز 7 وجود دارد، در کامپیوترهای تحت شبکه Homegroup، نرم افزار Windows Media Player این امکان را به شما می‏دهد که فایل صوتی و تصویری مستقیماً از یک کامپیوتر اجرا شده و توسط اسپیکر کامپیوتر دیگر متصل به شبکه پخش شود! به عنوان مثال اگر یک لپتاپ و یک PC را شبکه کرده‏اید، از این پس می‏توانید فایل‏های موزیک موجود در لپتاپ را به وسیله اسپیکرهای کامپیوتر رومیزی با صدای بلند گوش کنید!

 

7-  یک مرکز امنیتی جدید
Action Center نام محیط امنیتی جدیدی است که در ویندوز 7 گنجانده شده است. در محیط Action Center اطلاع رسانی‏هایی نظیر آپدیت ویندوز، آپدیت آنتی ویروس، یادآوری پشتیبان‏گیری و نظایر آن درج می‏گردد. برای دسترسی به آن در منوی Start عبارت Action Center را وارد نموده و Enter بزنید.

 

8-  سنجاق کردن برنامه‏ها به Taskbar
در ویندوز 7، میتوانید جهت دسترسی سریع‏تر به برنامه‏ها آن‏ها را در Taskbar سنجاق کنید. به طوریکه همواره در محیط Taskbar حضور داشته باشند و حتی با بستن برنامه نیز از Taskbar خارج نشوند. برای این کار کافی است بر روی آیکن برنامه در Taskbar راست کلیک کنید و Pin this program to taskbar را انتخاب کنید.

 

9-  توسعه استفاده از قابلیت‏های لمسی
این قابلیت به طور خاص مختص به صفحه نمایش‏های لمسی است. در صورتی که از یک صفحه نمایش لمسی استفاده می‏کنید با نصب ویندوز 7 یک تجربه شیرین از کار با دست و ویندوز 7 خواهید داشت! Taskbar بزرگ‏تر و آیکن‏های مربع شکل باعث راحتی کار با دست خواهند شد. علاوه بر آن اگر از Macbookها که از قابلیت Multi Touch نیز پشتیبانی می‏کنند استفاده کنید همه چیز فوق العاده‏تر خواهد شد! چرا که می‏توانید پنجره‏ها را با دو انگشت بگیرید و اندازه آن‏ها را کوچک و بزرگ کنید. درست همانند آی‏فون!

 

10-                   رایت فایل‏های ISO
همان طور که احتمالاً می‏دانید فایل‏های Image مربوط به DVDها که در اصل فایل‏های فشرده آماده رایت بر روی DVD‏ها هستند با فرمت ISO وجود دارند. نرم افزارهایی نظیر Nero کار رایت آن‏ها را بر روی DVD صورت می‏دهند. اما از این پس با استفاده از ویندوز 7 نیازمند هیچ برنامه جانبی نخواهید بود. کافی است بر روی فایل ISO خود دوبار کلیک کنید تا پنجره‏ای به نام Windows Disk Image Burner باز شود و از طریق آن فایل Image خود را بر روی DVD به سادگی رایت کنید.

 

11-                   سنجش رنگ صفحه نمایش
در ویندوز 7 قابلیتی به نام Display Color Calibration اضافه شده است که کار اصلی آن سنجش میزان درستی رنگ‏های نمایش داده شده بر روی صفحه است. به عنوان مثال یک HDTV را به کامپیوتر خود وصل کرده‏اید و قصد دارید تا به بیشترین کیفیت ممکن دست پیدا کنید. برای دسترسی به این قابلیت در منوی Start عبارت Display Color Calibration را وارد نموده و Enter بزنید.

 

 

*تماس با امداد رایانه* از طریق تلفن ثابت بدون نیاز به گرفتن کداستان یا شهر امداد رایانه مشهد 9095110511 در صورتی که از استانهای دیگر تماس می گیرید با این شماره تماس بگیرید و نصف هزینه را پرداخت کنید. 09159707245 برقبانی
تاریخ : 5 / 1 / 1400
بازدید : 3389
نویسنده : برقبانی

در حال حاضر با وجود اینکه ویندوز 8 – 8.1  و 10 در بین کاربران ایرانی جا افتاده اند اما باز هم بسیاری از کاربران داشتن ویندوز 7 را به سیستم عامل های دیگر ترجیح می دهند. در مقایسه با ویندوز ایکس پی (XP) و ویندوز ویستا، می توان گفت که ویندوز 7 قابلیتهایی دارد که بیشتر کاربران چه در ایران و چه در بقیه کشورهای دنیا حاضر نیستند از این سیستم عامل دوست داشتنی دست بردارند. علاوه بر آن آمار کاربرانی که پس از استفاده از این ویندوز از آن اعلام رضایت کرده اند بالا بوده است. اما در این میان عده‏ای از کاربران که عقیده خاصی را دنبال می‏کنند و معتقدند که ویندوز 7، در اصل همان ویندوز ویستا است که توسط مایکروسافت کمی کاربر پسند‏تر شده است. و در نتیجه همچنان خود را درگیر ویستا و  XP کرده اند. ما در این مقاله قصد داریم قابلیتهای جدیدی که در ویندوز 7 اضافه شده ولی در ویستا نبوده اند را مورد بررسی قرار دهیم. با مطالعه این مقاله خواهید دید که این قابلیتها چیزی فراتر از یک تغییرات کوچک است. در این مقاله قصد داریم به معرفی قابلیتهای جالبی بپردازیم که در ویندوز ایکس پی(XP)   و  ویستا هیچ خبری از آن‏ها نبود. قابلیت‏هایی که هر یک به خودی خود یک تغییر کاربردی  محسوب می‏شود.

 

1- لرزاندن پنجره‏ها با هدف Minimize کردن بقیه پنجره ها
فرض کنید پنجره های مختلفی را به طور همزمان در محیط ویندوز باز کرده‏اید. در نسخه‏های قبلی ویندوز برای اینکه این پنجره‏ها را ببندید، ناچار بودید تک تک پنجره‏ها را  Close یا Minimize کنید. اما با استفاده از این قابلیت جدید در ویندوز 7 که Aero Shake نام دارد، کافی است تا پنجره‏ای را که قصد دارید آن را باز نگه دارید گرفته و با استفاده از ماوس کمی آن را بلرزانید. خواهید دید که سایر پنجره‏ها Minimize خواهند شد. با انجام مجدد این کار پنجره‏های کوچک شده مجدداً بازیابی خواهند شد. این قابلیت باعث سرعت عمل کاربر خواهد شد. 

2- لیست پرش
یکی از قابلیت‏های فوق‏العاده‏ای که در ویندوز 7 اضافه شده است و باعث صرفه جویی زیادی در وقت می‏شود «لیست پرش» یا Jumplist است. شما توسط برنامه‏های نصب شده بر روی ویندوز فایل‏های مختلفی را فراخوانی می‏کنید. به عنوان مثال توسط نرم افزارهای Player، فایل‏های موزیک را اجرا می‏کنید. یا توسط نرم افزار Notepad فایل‏های متنی را باز می‏کنید. اکنون با استفاده از «لیست پرش» میتوانید به آخرین فایلهای باز شده توسط نرم افزارهای مختلف دسترسی داشته باشید بدون اینکه نیاز به اجرای اولیه برنامه مربوطه باشد. برای دسترسی به «لیست پرش» کافی است بر روی آیکن برنامه در Taskbar راست کلیک کنید تا آخرین فایلهای فراخوانده شده توسط این نرم افزار برایتان لیست شود. همچنین میتوانید در منوی Start، با کلیک بر روی فلش موجود در کنار هر برنامه به «لیست پرش» مربوط به آن برنامه دسترسی پیدا کنید.

 

 

3-  توسعه پیش نمایش پنجره‏ها
در ویندوز ویستا، با عبور ماوس از روی پنجره‏های Minimize شده در Taskbar، پیش نمایشی از پنجره‏ها در یک سایز کوچک نمایش داده می‏شد. اکنون در ویندوز 7 این قابلیت توسعه داده شده است. به طوری که با قرار دادن ماوس بر روی پیش نمایش    امکان بستن آن نیز وجود دارد. همچنین پنجره‏های چندگانه دارای چندین پیش نمایش هستند و علاوه بر آن با استفاده از کلید ترکیبی Win+T امکان گردش میان پیش نمایش‏ها وجود دارد.

 

4-  مرتب‏سازی پنجره‏ها در صفحه به روشی جدید
یکی از قابلیت‏های جالبی که در ویندوز 7 شاهد هستیم امکان منظم کردن و تغییر اندازه پنجره‏ها در محیط ویندوز به شکلی جالب و ساده است. کافی است یک پنجره را با استفاده از ماوس بگیرید، سپس آن را به بالای صفحه مانیتور بکشید، پس از پدیدار شدن یک هاله، با رها کردن ماوس، پنجره کل صفحه را اشغال می‏کند. همچنین اگر پنجره را به منتهی الیه سمت راست یا چپ مانیتور بکشید و آن را رها کنید، پنجره نیمی از صفحه را اشغال می‏کند.

 

5-  ویندوز XP در ویندوز 7
یکی از مشکلاتی که کاربران در ویندوز ویستا زیاد با آن سر و کار داشتند عدم اجرای برخی برنامه‏های سازگار با ویندوز XP در محیط ویندوز ویستا بود. مایکروسافت در ویندوز 7 چاره‏ای برای این مشکل پیدا کرده است. با استفاده از XP Mode شما می‏توانید به طور مجازی ویندوز XP را در دل ویندوز 7 داشته باشید و با استفاده از آن هر برنامه سازگار با XP را همانند گذشته اجرا کنید. برای استفاده از XP Mode شما ابتدا بایستی نرم افزاری به نام Windows Virtual PC را دانلود و نصب کنید. سپس XP Mode را در درون آن اجرا نمایید. برای دانلود این دو می‏توانید از http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/download.aspx اقدام نمایید.

 

6-  یک راه ساده و سریع برای تنظیم صفحات نمایش چندگانه
آیا تاکنون پیش آمده که کامپیوتر خود را به بیش از یک مانیتور یا پروژکتور متصل نمایید؟ در ویندوز 7 تنظیم این صفحان نمایش چندگانه در یک ثانیه امکان پذیر است! کافی است کلیدهای ترکیبی Win+P را فشار دهید و تنظیمات صفحه نمایش را اعمال نمایید.

 

 رابط کاربری بهتر در خصوص دستگاه‏های جانبی متصل به کامپیوتر
در ویندوز 7، پس از کلیک    بر روی منوی Start بخش جدیدی به نام Devices and Printers به چشم می‏خورد. در این بخش دستگاه‏های متصل به کامپیوتر اعم از پرینتر و حافظه‏های قابل حمل با تصویر مرتبط به هر کدام وجود دارد. با راست کلیک بر روی هر یک از دستگاه‏ها امکانات منحصر به فردی نظیر آپدیت و تنظیمات قابل دسترسی است.

*تماس با امداد رایانه* از طریق تلفن ثابت بدون نیاز به گرفتن کداستان یا شهر امداد رایانه مشهد 9095110511 در صورتی که از استانهای دیگر تماس می گیرید با این شماره تماس بگیرید و نصف هزینه را پرداخت کنید. 09159707245 برقبانی

9095110511 تماس با امداد رایانه مشهد فقط از طریق تلفن ثابت امکان پذیر می باشد. امداد رایانه مشهد که در خراسان رضوی شهر مشهد از دی ماه سال 1396 آغاز به کار نموده است، یک مرکز رفع مشکلات کامپیوتری، موبایل، تبلت و لپتاپ است که شما عزیزان می توانید از طریق تماس تلفنی (فعلا فقط با تلفن ثابت) با شماره 9095110511 مشکلات کامپیوتری خود را با ما درمیان بگذارید. همکاران ما در این مرکز بصورت شبانه روزی و هفت روز هفته جهت رفع مشکلات شما در زمینه کامپیوتر، موبایل، تبلت و لپتاپ آماده شنیدن مشکل شما و رفع آن در سریع ترین زمان ممکن می باشند. عزیزانی که به تلفن ثابت با پیش شماره 051 دسترسی دارند جهت تماس با کارشناسان مرکز امداد رایانه مشهد از طریق تلفن ثابت با شماره زیر تماس بگیرید. 9095110511 هموطنان گرامی که در استانهای دیگر سکونت دارند یا هم استانی های عزیز خراسان رضوی در صورتی که به تلفن ثابت با پیش شماره 051 دسترسی ندارند می توانند با شماره های زیر درتماس باشند. 09154764539 09159707245

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان 

امداد رایانه

و آدرس 

beruzpc.ir

لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر بنویسید. در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینک تان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 239
بازدید دیروز : 157
بازدید هفته : 9258
بازدید ماه : 27293
بازدید کل : 1272411
تعداد مطالب : 145
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


RSS

Powered By
loxblog.Com